In 2013 werd een grensoverschrijdende adviesgroep opgericht tussen HLB België en HLB Nederland. Vanuit één van de 5 kantoren van HLB België (voornamelijk door de vestiging in Antwerpen) begeleiden wij vanuit onze België-Nederland desk ondernemingen en natuurlijke personen die actief (willen) zijn in België.
Concreet gaat het o.m. om de volgende dienstverlening die wij kunnen aanbieden :
Ondernemers die grensoverschrijdende activiteiten willen opzetten, kunnen terecht bij deze desk o.m. voor bijstand bij keuze tussen vennootschap (dochteronderneming) of branch (vaste inrichting), het vervullen van alle opstartformaliteiten (oprichtingsformaliteiten vennootschap/ branch, inschrijving KBO, aanvraag BTW nr….).
Voor adviesverlening, op maat van de cliënt, inzake Belgische en Nederlandse vennootschapswetgeving, inkomstenbelastingen en BTW alsmede voor grensoverschrijdende reorganisaties bent u hier aan het juiste adres.
Wij hebben tevens een belangrijke expertise inzake begeleiding van internationale tewerkstelling van personeelsleden (fiscale en sociale wetgeving, salary split en expat-statuut).
Nederlandse emigranten naar België (de zgn. “Nederbelgen“) kunnen wij begeleiden bij aspecten zoals zetelverplaatsing van vennootschappen, opmaak van alle aangiften, advisering en administratie inzake holdings, managementvennootschappen en patrimoniumvennootschappen.